kärlek, livet

Glad Midsommar

24 juni, 2016

Trevlig midsommar!

Vi spenderade kvällen nere på stranden, grillade hamburgare, ost och kex, frukt, god dricka och bad. Så härligt. Eftersom mannen har jobbats så mycket och vi har mycket i livet just nu med tanke på husbygge så kände vi att vi behövde bara vara ”vi”. Helt underbart! Jag, mannen, lillan och hunden.

Hoppas ni med haft en superhärlig midsommar!

IMG_8895   IMG_8892

Högintensiv träning, livet, Träning av olika slag

Hardcore training

23 juni, 2016

Att avsluta jobbveckan med ett skönt träningspass på uterummet. X-fit inspirerat. Boxjump, jaaa jag klarade att hoppa på den höga 65 cm utan problem, så härlig känsla, bänkpress, marklyft, hinderbana, axelpress med sandsäck m.m. Avslutade med plankan. Grymt roligt pass som gymägaren själv höll i idag. Stumma armar och flås. Jävlar anamma och girlpower, för vi var bara tjejer som var deltagare…hehe.. POWER!

Njut nu av långhelg, det ska jag göra, kram!

cykel, Högintensiv träning

Det känns bra, overkligt bra

21 juni, 2016

Kroppen var öm i lördags och söndag förmiddag. Men det släppte snabbt. Jag tror stenhårt på magnesium med gurkmeja som jag äter dagligen. Och såklart att min kropp är i bra form. Återhämtar sig snabbt.

Ikväll körde jag mitt pass Les Mills Sprint 4. Så rolig release. Matade på och fick deltagarna att vråla och ge allt dom orkade. Bra tecken!

Allt känns så bra, förutom sömnen dock. Den ligger fortfarande efter. Sova ut i helgen…yes det måste jag. Sömn är bra för att inte sabba immunförsvaret.

cykel, lopp & tävling

Race rapport Vätternrundan 2016

20 juni, 2016

Att lyssna till Bruce Springsteen – Streets Of Philadelphiajust nu i skrivande stund. Det ger mig mer stämning gällande min race rapport. Lite så här som trummorna slår, som melodin känns lite sorgsen…så kändes Vätternrundan detta året….

Jag träffade min fina vän R uppe i Motala på fredagseftermiddagen. Mycket trafik upp. Åt lunch i vanlig ordning på Braehus och njöt av utsikten över borgen och att Visingsö syntes. Det brukar oftas vara dimma över Vättern när jag kör på motorvägen förbi. Jag satt och grubblade hur mörkt det kan vara nere på småvägarna nedan Gränna mitt i natten…

Innan starten som gick 21:58 hann vi äta glass, gå på mässan, krama om och snicksnacka med Sofia UPPOCHHOPPA som skulle starta på lördagmorgon. Så roligt att träffa dig tjejen!!!!

Jag och R försökte slumra till någon timme iallafall innan det var dax att klä på oss och rulla till starten. Men gick det….njaaee..

Regnjackan fick åka med. Först var det lovat enormt med regn. men nu såg vädret grymt ut, ingen nederbörd. Men lika bra att dra på skoregnskydden med.

Rullar ner till starten, hinner prata med trevliga människor, tips, äta bulle och dricka kaffe….gå på toa igen. Stämningen är galen. Jag menar hallå, vi ha betalat för att plågas mitt i natten lixåm..haha!

Vi drog iväg. största fokuset var att hålla koll på alla baklampor, nu var det mörkt och mörkare skulle det bli. Vår strategi var att först stanna i Jönköping för att äta varm mat där, dit är det 102 km. Vi åt och drack från cyklarna. Nu var det rätt obehagligt att cykla i mörkret, många hade tappat lampor så det var svårt att se dom. Innan Ödeshög kom vi till en olycka. Otäckt. Ambulansen höll på att lyfta den stackars cyklisten på bår. Huuaa mig.

Fram till Jönköping från Gränna börja en söm i cykelbyxorna att jävlas. FAN med, dom är ju in cyklade. Jaha, bara gilla läget. Lägga mer belastning på armarna…

MAT!!! Klockan ca 02:30….mos och köttbullar. Kyligt tusan.

Vi drog vidare. Värsta biten framför oss. Bara asfalt och långa backar och skog. Passerar Fagerhult. Nu kom regnet. Alltså vi snackar HÄLLREGN. Byta till regnjacka. Fy satan va det regnade och vinden slog!! Hal vägbana. Mina bromsar fungerade inte längre, jag klippsade ur mig om ifall jag var tvungen att kasta mig åt sidan. Har ingen riktigt tidsuppfattning men mellan 1-1,5 timme vräkte det ner. Nu var vi blöta. Vi hade ungefär 170 km kvar!

Jag hade så ont i grenen, fasen va ont! Även axlarna började värka likaså armarna, jag la vikten på det istället för rumpan. regnet slutade och vi var blöta, bara hålla igång.

Just nu räknade jag milen, har aldrig hänt, inte alls jobbigt egentligen utan när man har ont och när det blåser och är jobbig vädermässigt, då är det tufft. Tur hade jag och R varann. Men det var tyst i leden. Märkets att fler att det tufft.

Vi planerade att stanna nästa stopp i Boviken. Då hade vi kört 225 km. Hade 72 km kvar. Vi tog snabbt kaffe, bullar och tuggade i oss. Kissepauser gjorde vi efter vägen, gick snabbast så istället för att stå i köer till bajamajorna.

Fan, nu är jag riktigt trött mentalt, mitt psyke testades på högsta nivån. Min smärta av skaver gjorde så jag, alltså JAG tom grät. Inte likt mig. Hornen satt som dom skulle i pannan. Nä R vi ska snart i mål. Nästa år blir bättre, kämpa nu! Det finns värre saker att gnälla över…eller??

Kände mig stark i kroppen egentligen med trött i psyket. Vi hade vart uppe i 25 timmar nu, cyklat många mil i skitväder. R fick ”dra” mig dom sista milen, jag drog om ibland för att lätta för henne. Team ni vet!

Äntligen började vi närma om Hammarsundet. Innan Lilla så kom vi ytterligare en otäck olycka, en cyklist som låg och precis fått hjälp. Känslig som jag kände mig, högg det i hjärtat…igen!

Vi kämapde på, kom igen nu!!

Medevibacken, bara 22 km kvar, stå och mala, nöta på lägre växel. Jag ser målet!

Rullade runt på småvägar….nu ut på stora riks och jag ser Motala! Vi ökade, grät och såg en stackare om fått punka 2 km från mål. Huuaa mig..

I MÅL! Vi gjorde det igen. JAG GRÄT IGEN!

En förfärlig natt som blev mer som test för att träna det mentala psyket. 12:37 timmar var vi ute och tränade på tjurskalliga och envisare huvuden. Exakt samma tid som förra året, hur sjukt är det inte!!? Förra året var grymt, bra starttid, bra väder. Denna gången var mörk, mörk och kämpig.

Vi ses nästa år igen Motala. Vi ger inte upp! För detta loppet är något alldeles extra!

Men motgångs föder framgångar, glöm inte det!!

IMG_8847 IMG_8842 IMG_8858 IMG_8854 IMG_8864 vatternrundan-hojdprofil-v3-1024x322

Okategoriserade

I mål

19 juni, 2016

Vi kom i mål. 11 timmars sömn på 49 timmar. Måste tömma huvudet och vila. Racerapport kommer i morgon kväll.

Kram

Teamet!

cykel, lopp & tävling

Dan före dan…

16 juni, 2016

Vädret ser mycket bättre ut! Tummen upp. Men jag fortsätter att dansa min soldans.

Här packas det, fixas och vilas. Imorgon runt 09:00 drag jag till Motala. Träffa R och ladda för äventyret. Klockan 21:58 startar vi. En nattcykling blir det. Cykla in i  soluppgången.

Håll tummar och tår för oss nu!

Kram

cykel, livet

Jag ber!

14 juni, 2016

Oh my!

Helgen väntas bli skit vädermässigt. Fasen med. Tur min kompis råkade köpa 2 regn cykeljackor så jag fick köpa en av henne…haha…lite komik i det hela…kommer matcha grymt snyggt! Stänkskärmar har mannen min fixat. Jag undrar, vad ska man ha på benen!? Lite stressad över allt regn som ska komma ner. Jag ber på mina bara knän att vädergudarna ändrar sig….

Imorgon blir det sista tvätt och koll på cykeln. Börja packa och ladda ännu mer, tänka positivt!

Jag har ikväll kört Sprint med en helt galet gäng, så himla grymma, starka, hårda…riktiga fighters på riktigt!

Älskar det, så skoj!!

cykel

Bra med motgångar….eller?

12 juni, 2016

Wow va bra kvartalsutbildningen Les Mills var igår. Jimmy som körde med oss, han är så bra! En fantastisk förebild i Sprint. Helt slut efter passet och genomgången. Med adrenalinpåslag såklart!

Tanken idag var att jag skulle ge mig ut på en tidig tur på cykel. Sista rundan innan den kommande helgen. Tanken var minsta 100 km. Som sagt….jag satte klockan på 05:30 men av någon anledning så har jag stängt av alarmet. Vaknade 07:30. Skitbra…ååh nej! Planera om…

Körde 3 vändor till tippen, handlat, lagat matlådor….hmmmm när kan jag komma ut!?

Mannen kom hem 15:30. Jag gav mig ut, hade planerat tursen väl. När jag satt på cykeln kände jag verkligen hur vinden slet i mig. Sidvind och motvind from HELL! Ursäkta språket men idag hatade jag skåneblåsten. Jag ändrade rutt för att få mer medvind rundan runt, så i helvete eller. MOTVIND och galen SIDVIND hela tiden. Jag kämpade som en idiot, kände faktiskt, asså nu skiter jag i detta och T får hämta mig. När man tom får trampa i nedförsbackarna. Skit!

03:15 timmar var jag ute och det var inte alls roligt idag, ensam dessutom… jaha 850 km fick jag ihop…suck. Men jag fick iallafall SLITA! Slita och jobba i motgång…