cykel

Gasen i botten

24 augusti, 2016

Men va varmt vi fått nu såhär i slutet av augusti. Nu eller aldrig diskuterade jag med maken angående ett pass på stålhästen i skogen. Jag drog iväg innan 12 så skulle jag hinna komma hem, duscha, byta om och sedan hämta tösen från skolan.

Dock började sadeln jävlas uppe i skogen, fan! Började skruva och greja med fingrarna, inga verktyg med mig. Men det gick, måste rengöra fästet, fullt med grus. Detta tog sin tid…

Hursomhelst så kom jag hem stressad, övervarm sisådär 15 minuter till hon skulle hämtas. Bara svira om, duscha får jag göra sen….

20 km med gas i benen. Hann inte längre. Men eftersom jag fick lägga krut på tempo för att hinna blev det bra pass ändå. Sista cykelpasset innan söndag. Imorgon tänkte jag lätt jogg. Fredag ev träning gym. Vila lördag!

cykel, kärlek, livet

Muffins muffins varje dag!

23 augusti, 2016

Tisdag = Sprint pass på gymmet. Grymt gäng och vi körde riktigt hårt! Älskar detta pass, så himlandes roligt att hålla i det. Just löööve it! Röd som en tomat i vanlig ordning.

Semestern rular nu på. 3:e och sista veckan. Det har var så skönt att vara ledig och vi har fått hur mycket som helst gjort i nya huset. Känns bra att kommit något sånär iordning när man börjar jobba igen. Bakat muffins och fikat varje dag, njuter för fullt. Livet är för kort att inte göra det!

IMG_9665 IMG_9671

Dagens råd!

* Lyssna på Framgångspodden

* Njut för tusan, försök

* Kramas oftare

Löpning

Löpning är bäst i sällskap

21 augusti, 2016

Ja just det, det har jag upptäckt såhär några år senare. Förr kunde jag inte springa med någon, och inte utan musik för ”jag känner mig så dålig”, ”jag är så sölig”….

Men nu älskar jag det, att ha sällskap och jag kan tom vara utan lurar…F R A M S T E G!!! Jag hade sen tidigare planerat löpning med Millan och Kajjan, mina löparkompisar. Vi är samma ”skrot – och – korn”. Håller ihop, snackar en himlans massa så det går på inandningen och så hjälper vi varandra. Precis som kompisar ska. Idag var fokus att få ihop lite kilometer i skogen, backar som vi älskar….

13 km blev det kringelekrok, över rötter och mata backar. 94% av maxpuls i det tvära och medeltempo på 06:32 min/km. Ett riktigt göttans pass. Vi avslutade med att powerwalka en slinga på 2,7 km som är mycket upp och ner för att få lite nedvarvning. Helt underbart!

Thanx tjejer <3

livet

on top

21 augusti, 2016

Först och främst vill jag gratulera mina grymma kompisar som utmanade sig och sprang Ultravasan. Oskar, Micke, Richard och Ninnie. Ni är fantastiska!!! Grattis grattis!

Igår var det crosstävling för mannen, motionärstävling. Dock blev det en liten vurpa, men det gick bra med lite knäont och skrapsår. Bara och bita ihop..

Vi kom hem strax innan 18:00 igår kväll. Det är verkligen en heldag. Så vi åt och sen körde jag faktiskt till gymmet och körde armar. Vi är fortfarande utan tv, så kände jag för att vara lite själv, vart ute hela dagen på crossbanan. Armpass blev det. Spara benen då jag ska springa backar med Millan och Kajjan i eftermiddag. Teamet ni vet..hehe.. Måste ligga på lite inför Lidingö. Herrejösses, under detta år har jag knappt sprungit känns det som. Aja, det blir nog bra med det. vi kommer åka upp till storstaden och ha skoj, springa i den mån vi är och äta gött på kvällen. Mysigt!

IMG_9659 IMG_9660

Imorgon går jag in i min sista semestervecka. Sååååå skönt! Passa på att fixa håret, fylla på fransar, träna, träna och fixa fixa!

cykel, Utmaning

Backpass terräng

17 augusti, 2016

Vilken start på denna onsdag. Jag och min vän K hade bokat träning med stålhästarna i skogen. Älskar att få komma ut tidigt med likasinnade och tokiga vänner. Nu när vi båda har semester så gick det ihop sig. Vi möter strax efter 07:00 i Degeberga Backar. Här är det tufft att springa. Så vi märkte att det var lika tufft om inte tuffare att cykla uppför bland rötter och stenar, rullgrus och gräs. Det blev backpass. Vi kämpade järnet. 20 km fick vi ihop. Mjölksyran spurtade och låren kändes stumma, masade pulsen med leende på läpparna. Så grymma vi var! Vilken start på dagen!

Tack fina vän för sällskapet idag!

Skärmavbild 2016-08-17 kl. 18.54.46

Missade att ställa klockan vid starten om ni undrar 😉

cykel

Teknik-träning

15 augusti, 2016

Efter blodlämningen imorse (jag är blodgivare) så blev jag så trött. Sov dåligt inatt och bara kände fy att gå upp imorse. Men jag lämnade mina deciliter och ett topp blodvärde på 146. ”Blodvärde som en karl” som sjuksyster sa…haha…lite småkul faktiskt!

Handlade, var hos frissan med lillskrot och sen körde vi och badade. Hade tänk att köra och springa med järnligan ikväll, TNT. Men jag orkade inte. Har känt mig matt hela dagen. Typ hjärntrött. Så jag beslutade mig att ta stålhästen mountainbiken och köra en mystur. Nyfiken som jag ÄR så tog jag en annan led. Den blå naturstigen…så vacker och så….teknisk. Här har det inte rensats något. Det var stenar och rötter. Ingen chans att vila huvudet, utan bara koppla på dämparen till max och slå på den trötta hjärnan med full koncentration. Hur skoj som helst! Det blev en lagom tur på 20 km. Helt okej eftersom jag tänkte ta det lite mer easy.

Pizza och ett glas vitt på det, kommer somna gött!

IMG_9598 IMG_9599 IMG_9592

cykel, livet, styrketräning

Skönt att vara utan dumburk

14 augusti, 2016

I två veckor har vi vart utan TV, hur skönt!?

Jo jätteskönt. Vi sitter och pratar om kvällarna, jag lyssnar på poddar, koppla i lurarna när jag går ut med hunden och forsätter i nya sköna sängen. Vi pysslar och fixar, passar på att träna. Detta är så skönt! Men ok, jag saknar ändå den där dumburken, men jag tror att det är bra att pausa från den. Vi ska fixa antenn när sofforna kommit, vi är just för tillfället utan möbler…ja just sofforna är beställda, kommer inom det närmsta hoppas jag. Garaget går lite mer framåt för varje dag, måste få det tätt. Måste kunna förvara våra alla grejer….man samlar på sig med åren. Speciellt när man flyttat från hus till hus…

Jag drog till gymmet en sväng i eftermiddags, uterummet så tösen kunde hänga på. Jag lassade på marklyftet med sandsäckar. Jag tror det var mellan 90-100 kg. Svårt att veta exakta vikten. Det var tungt, men jag kände mig så stark! Blir bra när jag ska bära alla takpannor till garaget sen…hehe…

Det blev fokus marklyft och squats. Som uppvärmning körde jag igenom några låtar i ett spinningpass jag ska köra i veckan. Skönt avslut på denna söndag. Nu blir det lyssna på podd och äta popcorn innan jag ska besöka kudden.

cykel, livet, Okategoriserade

blöt väder

13 augusti, 2016

Det regnar varje dag, jag menar verkligen varje dag!

Jag är inte så mycket att ligga på stranden när vi har semester utan att göra saker. Just nu håller vi på att fixa hemma i nya villan en massa. Som ett avbrott körde vi till Kreativum- Science Center i Karlshamn igår och avslutade med thaimat på en mysig restaurang i centrala Karlshamn. Tösen tyckte det var jättespännande, kanske lite avancerat för henne som 7-åring i vissa experiment. Men jag och mannen tyckte det var super!

Idag har mannen kört crossträning och jag har kört på tippen med tösen. Rensat här i byggandet. Skönt! Igår kom våra nya sängar, LYX! Så dem gamla madrasserna åkte idag. Eftersom det bara regnat till och från så var det skönt att få det fixat.

Jag hade planerat sen igår att när mannen kommer hem så kör jag ut på en asfaltsrunda, sisådär 2 timmar. Men tror det eller ej, när jag kommit runt timmen kom ösregnet. Dygnsur. Jag har extra jacka i sadelväska, jag vet att närmre att det kommer en tunnen under E22:an. Passade på att byta jacka där. Bara att fortsätta. Turen blev kortare. 1,5 timme, 40 km…..Lite surt faktiskt. Blött, halt och blåsigt.. Men ändå glad att jag kom ut. Bättre än inget.

IMG_9563 IMG_9561 IMG_9562

Okategoriserade

Träningsmagi

13 augusti, 2016

Jag är lite småtokig i träningsevent. Jag älskar det! Gemenskap, glädje, lycka, teamwork, skratt, kärlek och svett såklart!

Jag åker på Blogger Boot Camp varje år, Vart där 3 år i rad nu. Och det kommer bli fler. Så roligt!

Den 1:a oktober kommer Träningsevent som även arrangerar Blogger Boot camp att anordna Träningsmagi i Trollhättan. Jag måste rekommendera er att åka på Träningsevents magiska event. Jag kan tyvärr inte åka dit, men gör det du vettja!!